TESZT | Új Hyundai Kona 1.6 T-GDi Premium Edition
23:23A húsvéti hosszú hétvége alatt a Hyundai Hatvannak köszönhetően lehetőségem nyílt kipróbálni
a megújult, ráncfelvarráson átesett új Hyundai Konat. Mondhatnám, hogy ez volt az
első Hyundai modell, amit teszteltem, de ez nem lenne igaz, hisz a családi
kisautónkat már több mint tíz éve használjuk óriási elégedettséggel.
Tapasztalataink alapján hihetetlenül megbízható márkáról van szó, ezért alig
vártam, hogy az új, modern autóik közül is kipróbálhassak valamit.
Elsőként – természetesen – egy SUV-ra esett a választás, már
csak azért is, mert a Badacsonyba készültünk, ahová úgy gondoltam, kényelmesebb
lesz feljutni egy magasabbra épített autóval. A tesztautóm egy limitált szériás
Hyundai Kona volt, mely Premium Edition felszereltséget kapott és 1.6 T-GDi 198
lóerős benzinmotor hajtotta, amihez hétsebességes duplakuplungos automata váltó
járt. Az új fejlesztésű 4 hengeres benzinmotorral a Hyundai Kona a kategória legerősebbje lett. A turbó motornak köszönhetően 7,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra, így lehengerlő teljesítményével így új felhasználók figyelmét is felkeltheti.
Ehhez a motorhoz egyébként két- és négykerék-meghajtást is választhatunk
a Konához. A benzines mellett természetesen a Kona elérhető dízel, hibrid és tisztán
elektromos hajtáslánccal is – utóbbi a hazai és nemzetközi piacon is az egyik
legnagyobb népszerűségnek örvendő elektromos autó a 2020-as eladási
statisztikák alapján.
Kecses design
A Kona néhány évvel ezelőtt merész, formabontó külsejével
lépett a piacra, ráncfelvarrásnak köszönhetően pedig még vagányabb és
sportosabb megjelenést kapott. A külseje engem is abszolút levett a lábamról, a
világosszürke metál (Cyber Grey) fényezés pedig szerintem az egyik legjobb
választás hozzá. Az együtt töltött néhány napban sokszor tapasztaltam, hogy az
emberek elismerő pillantásokat vetnek rá. De nem csak megnézték, kérdezgettek
vele kapcsolatban: nagyjából bárhol jártam, mindig akadt olyan, aki szóba
elegyedett velem miatta, belenézett, érdeklődött – erre biztosan rásegített a
tesztautó felirat is. 😊 Bár méretéből adódóan (mindössze 4,1 m
hosszú és 1,8 m széles) inkább nőies autónak tartják, jellemzően inkább a
férfiak voltak rá kíváncsiak.
Vezetési élmény
Arról, hogy mennyire szerettem vezetni az új Konát szerintem
sokat elárul, hogy 987 kilométerrel került hozzám, és 2096 km-t mutatott az
óra, mikor visszagurultam vele a Hyundai Hatvan udvarára.
Az új Kona széleskörű fejlesztésen esett át a gyártást megelőzően, amely érintette a felfüggesztést és a vezethetőséget, így még finomabb rugózást, még pontosabb úttartást sikerült elérni a modellnél. Azt, hogy ez milyen jól sikerült, a teszt során gyakran tapasztaltam, a rázósabb utak esetén sem esett kétségbe, a kanyargósabb szakaszokon pedig kifejezetten élmény volt átkormányozni az autót.
A Hyundai SmartSense a márka fejlett vezetéstámogató
rendszere biztonságosabb és nyugodtabb autózást ígér, és tapasztalatból mondom,
hogy állja is a szavát. Az aktív sávtartó rendszer az alapfelszereltség részét
képzi, és szuper éber, azonnal jelez, ha indokolatlanul közel megyünk a
felezővonalhoz. Szintén alapfelszereltség a vezető éberségének csökkenésére
figyelmeztető rendszer, mely folyamatosan figyeli és elemzi a vezetési
szokásokat. Amennyiben figyelemhiányra utaló viselkedési jeleket észlel, akkor hangjelzéssel,
valamint a műszerfalon megjelenő üzenettel szólít fel pihenésre. Az automatikus
vészfékező rendszer azonnal figyelmeztet – és ha kell, helyettünk fékez –, ha
az előttünk haladó jármű hirtelen lassít, így könnyedén elkerülhetőek a ráfutásos
balesetek a segítségével. A fenti funkciókat kihasználva hosszú kilométereken
át képes önmagát vezetni az autó, főleg, ha a tempomatot is bekapcsoljuk hozzá.
Természetesen a kontrollt mindig csak kellő körültekintés mellett adhatjuk át a Konának,
sőt, figyelmeztet is, ha a kezünk nincs a kormányon, függetlenül attól, hogy tökéletesen
tartja a sávot és kiválóan beveszi a kisebb kanyarokat nélkülünk is.
Összegzés
A Hyundai Kona ára elég széles palettán mozog, de a sok
felszereltségi szint és meghajtás lehetőséget ad arra, hogy összesakkozzuk a
számunkra megfelelőt, amit a pénztárcánk is elbír. Az általam próbált
tesztmodell listaára 8.399.000 Ft, alacsonyabb felszereltséggel és kisebb motorral azonban már 6 millió forint körül is hozzá lehet jutni. A hybridek ára
már a 10 milliót súrolja alulról, és ahogy az lenni szokott, itt is az
elektromos verzióért kell a legmélyebbre nyúlni abban a bizonyos zsebben, itt
13 milliótól felfelé kúsznak a számok.
Egy szó mint száz, a Kona méltán népszerű a kategóriájában, mert nagyon jó és könnyű vezethetőséget, kényelmet, biztonságot kínál (többnyire) megfizethető áron. Emellett viszont biztos vagyok benne, hogy megosztó típus, hiszen bár kívülről sokakat ámulatba ejt, beülve már nem hozza a ’wow’ hatást, ami sokaknál fontos szempont autóválasztáskor. Ha valaki nem túl nagy, de (akár 1-2 gyerekkel is) élhető méretű, kellemes fogyasztású, városban és autópályán is jól manőverezhető szabadidőautót keres, akkor ez egy kitűnő választás lehet számára.
- Orsi
0 megjegyzés
Szólj hozzá te is a poszthoz!