TESZT | Kipróbáltam a 2020-as Év Autóját, az új Peugeot 208-at!
20:58A hűtőrács stílusa már ismerős lehet korábbi modellekről, és a kardfogakra emlékeztető menetfény is a márka ismertetőjegyévé vált. |
A zongorabillentyűk több Peugeot modellnél is visszaköszönnek. |
Az Active Pack felszereltséghez, az olyan - ma már alapvetőnek számító - dolgok mellett, mint az elektromos ablakemelők, manuális klíma, Isofix, vezető- és utasoldali légzsákok, oldallégzsákok és függönylégzsákok, az alábbiak tartoznak még:
- EcoLED fényszórók
- tempomat és sebességhatároló
- kiterjesztett táblafelismerő rendszer
- sávtartó asszisztens
- kamera alapú automata vészfékező rendszer
- pihenőidő figyelmeztetés
- tolatóradar
- Peugeot i-Cockpit vezetőhely LCD kijelzővel
- 7"-os színes érintőképernyő
- Mirror Screen
A sávtartó mechanika már az első kilométeren intenzív tartással jelezte, hogy maradjak a helyemen, de az előttem haladó autós vészfékezésére is tökéletes gyorsasággal reagált az autó, így a biztonsági funkciók nálam ötösre vizsgáztak. A Mirror Screen tökéletesen működött, gondolkodás nélkül megjelenítette az alkalmazásokat a mobilomról. A hangtechnikával nem voltam maximálisan megelégedve, sokkal kifinomultabb hangzást is tapasztaltam már a Peugeot esetében is. A 208-nál a menetzaj is sokat rontott ezen, különösen autópályán haladva már kiabálósra kellett venni a beszélgetést. Ami ezen a felszereltségi szinten sajnos még hiányzik belőle, az a 3D műszerfal, amit az e2008-ban volt már szerencsém kipróbálni, és azt gondolom, az egyébként is látványos, szénszálra hajazó borítással designolt, modern műszerfal esetén az teszi csak fel igazán az I-re a pontot.
i-Cockpit vezetőhely a gyors és intuitív vezetési élményért |
A legjobb tulajdonságai között meg kell említeni, hogy méretéből adódóan városban kifejezetten jól manőverezhető, gazdaságos fogyasztású, hosszú távon is kényelmes, praktikus belső térrel kialakított modell az új 208. Mivel én főként autópályán használtam, valamint hegyi utakon, a fogyasztása így nálam 7,3 liter körül alakult, a 350 kilométeres teszt alatt - ez nem kevés a gyári 5,6 literes gyárilag mért kombinálthoz képest. Ezt az autót viszont nem is egész napos autópályázásra találták ki, ő a városban mozog otthonosan.
A csomagtartó 265 literes, ami 1106 literre növelhető az ülések lehajtásával. Nem nagy, de 1-2 embernek elegendő. Nem beleülni, pakolni. |
Aki családi autót keres nagy csomagtérrel, annak nem ő lesz az ideális választás. Hogy kinek tudom akkor ajánlani? Fiatal egyedülállóknak vagy pároknak, második autónak 1-2 gyerek esetén, ha városi szaladgáláshoz, ovi-suli túrához, bevásárláshoz, munkába járáshoz keresi valaki leendő új autóját. Mindent tud, amit tudnia kell, és ezt egész megfizethető áron produkálja. A kategóriájában az egyik legkényelmesebb és legmodernebb belső teret kínálja, mindezt széleskörű biztonsági és vezetéstámogatási funkciókkal fejeli meg.
A Peugeot 208 kedvezményes indulóára 4.290.000 Ft, ehhez Like (alacsony) csomag és 75 lóerős benzinmotor jár. Az általam próbált modell kedvezményes listaára már valamivel magasabb, 5.550.000 Ft, de az Active Pack szinthez járó felszereltséghez és biztonsági csomaghoz képest még ezt is egy megfizethető árnak gondolom a kategóriában. A motorválasztékból lehetetlen, hogy valaki ne találja meg a számára ideálist, az elektromos verzió pedig bár borsosabb áron került a piacra, állami támogatásra is pályázhat az, aki zöldülne.
0 megjegyzés
Szólj hozzá te is a poszthoz!