TESZT | Kicsi a bors, de erős - kipróbáltam az új Fiat 500X Crosst (1.0 Turbo)
09:00Miután kiderült, hogy egy kedves olvasóm csapott le Pivokára - azaz arra a Fiat 500X S-Design modellre, amit korábban teszteltem - a cég felajánlotta, hogy próbáljam ki az autó friss változatát. Ujjongva fogadtam a hírt, hisz már az előző is teljesen szerelembe ejtett.
Stílusosan vagány
Csodásan szikrázott a tavaszi napsütésben az elefántcsont gyöngyház fényezés |
A Full LED lámpák nem csak csinosak, tökéletesen bevilágítják az utat éjjel |
Nem csak szép, okos is
Belül is tapasztaltam változást, a legszembetűnőbb a kormánykerék volt, ami a gyártó szerint ergonomikusabb lett, szerintem viszont nem. Az előző, lapított változatot sokkal jobban kedveltem, de persze az új, klasszikus kerek formával is ugyanolyan kényelmes a vezetés, hisz továbbra is pillekönnyű vele az autó irányítása.A belső teret feldobja a külső fényezéssel megegyező panel |
Emellett a vezetéstámogató és biztonsági rendszerek is változtak. A tesztmodellből hiányzott a holttérfigyelő rendszer, amit az S-Design-nál annyira szerettem, de erről a korábbi tesztekben (ITT és ITT) már olvashattatok. Az alapfelszereltség is bővelkedik biztonságnövelő elemekkel, ilyen például a táblafelismerő rendszer, ami remekül működik, azonnal kivetítette számomra az aktuális sebességkorlátozó táblát, és a tempomat rendszerrel is összhangba hozhatjuk, így esélyünk sem lesz beleszaladni egy jó kis gyorshajtásba. Extraként választható még adaptív tempomat, ami helyettünk is tartja a biztonságos távolságot az előttünk haladótól, ütközésmegelőző, és hátsó keresztforgalom figyelő, így végeredményként egy szuperbiztonságos járgányt pakolhatunk össze magunknak.
Az alapfelszereltség részét képző 7 colos UConnect érintőkijelző rengeteg hasznos funkcióval van ellátva, többek között a telefontükrözéssel, amivel minden fontosabb app elérhető az autó kijelzőjén is. Ezt sajnos nem tudtam tökéletesen tesztelni, de ez a telefonom hiányossága volt, nem pedig az autóé. A Spotify-ról játszott zenék azonban szívetmelengetően szóltak a Beats hifi rendszernek köszönhetően.
A hatalmas kijelzőn rengeteg hasznos funkció közül válogathatunk |
Ömlik be a fény a két hatalmas napfénytetőn |
Kényelmesen elfér hátul is egy átlagos termetű személy, főleg, ha az elől ülők sem nyakiglábak |
Mit tud 3 henger és 999 köbcenti?
Nem lehet nem mosolyogni, ha benne ülsz |
Amikor először megláttam, hogy 1.0 motor lesz benne, elmosolyodtam, de a 120 LE elgondolkodtatott. A kettő nálam sehogy sem akart összepasszolni, hisz a mi 1.1-es benzines autónk 60-70 LE körül tud produkálni. A korábban tesztelt S-Design 1.6-os dízel motorral hozta ugyanezt a teljesítményt. Kíváncsian vártam tehát, mit tud majd ez a kicsinek tűnő motor. Aztán jött a meglepetés, hisz nagyon is sokat. Városban, autópályán, és hegyi utakon is teszteltük, és sehol nem okozott csalódást, gyönyörűen húzott, nem kellett gondolkodni az előzéseken, és még hatodikban is megvolt az ereje. Bár semmiképp nem számít átlagosnak ez a pár napos használat, amiből az egyiket masszív dugóban, a másikat autópályán, a harmadikat pedig hegyen töltöm, az 1100 kilométer során a fogyasztásunk a 9 litert súrolta. Bár nem egészen tele tankkal kaptam meg az autót, feltűnően gyorsan fogyasztotta el az első tank benzint, aztán a másodikat is.
Azt mondták jól áll... :) |
Az autó a Jeep Renegade-del hasonló alapokra épül, így elég ügyes terepen és hegyi utakon is, viszont emlékeim szerint az előző szériából tesztelt S-Design modell sokkal jobban feküdt az úton. Ezt az 500X-et néha bizonytalanabbnak éreztem a kanyarokban, és az úthibák is könnyebben dobálták még száraz időben is, ez persze a 18 colos kerekeknek is betudható a magas felépítés mellett. Összességében "pattogósabb" volt most az autó, mint korábban. Masszívabb hegyi túrákhoz 4×4 kivitelben is rendelhető, így tényleg sportos kis járgányt kapunk.
Minden szögből imádnivaló formái vannak |
Mennyi az annyi?
A tesztelt modell Cross felszereltségű alapára 6 150 000 Ft-nál kezdődik, míg a City Cross 5 200 000, az S-Design 6 000 000, az Urban pedig már 4 950 000 Ft-tól is elérhető. Az alapfelszereltség minden esetben bővelkedik szuper dolgokban, de persze elég sokat dobhat az áron, ha minden földi jót belepakolunk az autóba. Én a kíváncsiság kedvéért összeraktam a saját álomautóm, és bizony a bűvös nyolcas fölé sikerült tornázni az árát, egészen 8,4 millió forintig. Azt viszont mindenképp fontosnak tartom megemlíteni, hogy a jelenleg futó hitel akció keretein belül 0% THM-mel guríthatjuk ki a szalon ajtaján álmaink Fiat 500X modelljét, ez esetben pedig ajándék Full LED fényszórókkal járul hozzá a cég a balesetmentes kilométerekhez.Egész hétvégén társaságban voltunk, de az utolsó esténket kettesben töltöttük, és futottunk pár búcsú kört |
0 megjegyzés
Szólj hozzá te is a poszthoz!