SUVagány TESZT | Citroen C3 Aircross SUV női szemmel

18:34


A hétvégén a Citroën új kompakt SUV modelljét, a C3 Aircross-t teszteltem, ami egy igazán vagány kis városi terepjáró, ráadásul díjnyertes: az Autobest 2018 díját zsebelte be, ami alapján ez Európa legjobb autóvétele 2018-ban. Arra gondoltam, hogy ezt a posztot a száraz adatokkal kezdem, utána pedig kifejtem a tapasztalataimat, úgyhogy nézzük is, mit kell tudni az általam vezetett modellről:

Citroen C3 Aircross PureTech 82 Feel

Műszaki adatok

Max. teljesítmény (kW/LE/ford.) : 60 / 82 / 5750
Hengerűrtartalom: 1199 cm3
Csomagtér térfogata: 410-520 liter
Átlagfogyasztás: 5,1 l / 100km

Fontosabb alapfelszereltségek

  • ABS/REF/AFU/ESP/ASR
  • Front-, oldal- és függönylégzsákok
  • Isofix rögzítési pontok
  • Véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés
  • Coffee break alert (figyelmeztetés pihenő beiktatására)
  • Alacsony keréknyomásra figyelmeztető rendszer
  • Sebességszabályozó és korlátozó berendezés
  • Manuális klímaberendezés
  • Állítható magasságú vezetőülés
  • Központi zár távirányítóval
  • Elektromos ablakemelők elől
  • Fedélzeti számítógép
  • Sebességtábla-felismerő rendszer
  • 3D hatású hátsó lámpák
  • 16"-os "3D STEEL & STYLE" dísztárcsák
  • Feketére fényezett tükörházak és tetősínek
  • Bőrbevonatú kormánykerék
  • LED-es nappali menetfény
  • 6 hangszórós, kormányról vezérelhető rádió
  • Bluetooth telefonkihangosító
  • USB- és Jack csatlakozó
  • 7"-os érintőképernyő
  • Fűthető visszapillantótükrök
  • Szürkére fényezett lökhárító-betétek
Oldalról kissé jellegtelen, az eleje erősebbre sikerült.

Citroen C3 Aircross teszt női szemmel

Kezdjük a külsővel, hisz ez az ami megfog - nem csak akkor, ha férfiakról van szó. Akik szeretik a karakteresebb (és egyben megosztóbb) autókat, azoknak nagy valószínűséggel a C3 Aircross is tetszeni fog, mert semmiképp sem nevezhető hétköznapi darabnak. A markáns orr és a robusztus méret első ránézésre vagy elrabolja az ember szívét, vagy azonnal ellenérzéseket vált ki, az ismerőseim körében legalábbis ezt tapasztaltam. Oldalról és hátulról már kevésbé "egzotikus", itt nem sikerült nagyot durrantani, egyértelműen az orr viszi el a show-t. Én gyönyörűnek látom, öröm volt ránézni az autóra minden alkalommal. 
Megjártuk vele "Pajkaszeget", a Mi kis falunk forgatási helyszínét. 😀
A Hype Colorado csomagnak köszönhetően a belső design is egészen különleges volt a barna bőr és műbőr elemekkel. Szerintem kifejezetten jót is tett neki, enélkül egy kicsit kopogós műanyag érzetem lett volna a műszerfalat illetően. Egy jó tanács: ha bőrüléses autót vásároltok, mindenképp kérjetek bele ülésfűtést is, ha nem alapfelszereltség, mivel reggel a -2 fokban ráülve könnyedén befagyhat, aminek nem kéne... 😊

Rengeteg pakoló hely van benne, ami hasznos lehet, férfiként is akár, de nőként mindenképp. Akad hely a kacatoknak, a zsepinek, a rúzsnak, az üdítőnek, még az elviteles kávénak is, meg úgy nagyjából a fél életünknek, amit így nem kell a táskánkban hordani ezek után, elég lesz az autóban. 

A bőr és műbőr elemek izgalmassá teszik a belső teret.
Az autó első ülései nagyon kényelmesek, elég sokat ültünk benne a hétvégén és egyszer sem éreztem azt, hogy kezd fáradni a hátam. A lehajtható karfa is jó szolgálatot tett, miután felfedeztem, vissza se hajtottam többé. Hátul szerintem egy picit szűk a hely, pedig nem vagyok túl nagydarab, de egy magasabb ember már lehet, hogy feszengene ott. Ami számomra újdonság volt, hogy a hátsó üléssort is ugyanúgy sínnel lehet mozgatni, mint az első üléseket, ezzel pedig megnövelhetjük a csomagteret, ami egyébként nem túlzóan nagy - bár nem is kicsi. Családi autónak én lehet, hogy kevésnek érezném. 

A műszerfal kialakítása tetszett, jól átlátható és minden hasznos infó a szemünk előtt van. A hatalmas érintőképernyős vezérlő is jól nézett ki, és könnyen kezelhető, bár - erre már a Fiat esetében is rájöttem -, számomra egyszerűbb vezetés közben a hagyományos gombos/tekerős állítgatás, mert az érintőképernyő esetében kénytelen vagyok levenni a szemem az útról, ami egy forgalmasabb úton nem szerencsés. 

A tempomat kar először nagyon nem állt kézre, ahogy a világítás kapcsoló kar sem. Egész másképp működött, mint ahogy azt eddig megszoktam, szóval itt is néhány perc kutatómunkára volt szükség, de ezeket meg lehet szokni hamar. Amire csak a második napon jöttem rá, az a sávelhagyást jelző kapcsoló gomb. Bevallom, igen csak dinamikusan vezetek, és ha a körülmények engedik, elég lazán veszem a kanyarokat, így voltak útszakaszok, ahol nagyjából 2 percenként pittyegett a rendszer, ami nagyon zavaró volt. A hangjelzést minden indításkor újra ki kellett kapcsolni.
Az alacsony felszereltség miatt kissé puritán a műszerfal, ennél sokkal több kütyü kaphat benne helyet.
Na és akkor jöjjön a lényeg, az autó lelke, a motor. Ezt a típust 1.2-es 82 lóerős motorral nem szabad megvenni. Pontosabban szabad, de nem sok értelme van. Azt nem mondom, hogy vállalhatatlanul gyenge, mert hazudnék, hisz még ötösben is húz, ha előzésnél, gyorsításnál odalépünk neki, de szerintem egy ekkora karosszériához, és egy alapvetően nem csak városba, hanem hegyre/terepre is tervezett autóhoz ez a motor halottnak a csók. De legalább hangos: nagyobb sebességnél, vagy egy hosszabb kihúzatásnál dízelmotorral vetekszik a hangja. A fogyasztása kb. 6,8 volt 100 km-en, ezt vegyes használattal hozta össze, amiben volt város, hegy és autópálya is.

A váltója... hm-hm. Én ehhez a váltóhoz gyengécske vagyok. Kicsit nehéz, férfias, nem az a tipikus két ujjas változat, jól rá kell markolni, és erőből tologatni-húzogatni, ha valamit szeretnénk tőle. Ezt ellensúlyozza a kormány, ami pillekönnyű, már-már olyan érzés, mintha egy rongybabát tekergetnénk, és néha kissé lomha. Ennek köszönhetően előfordult, hogy egy keskeny úton a hajtűkanyart nem úgy vette, mint vártam, és az egyívű megforduláshoz is nagyobb helyre van szüksége.
A kormányon lévő gombokat sosem használtam, praktikusabb lenne, ha a tempomatot lehetne innen kezelni.
A Family & Safety csomaghoz tartozó extrák (lejjebb részletezve) szerintem kihagyhatatlanok, nagyon sok okosságot kapunk ezzel az autóhoz, ami sokat javít a vezetés élményén és a biztonságérzeten. Ha már biztonságérzet: ez valószínűleg egyéni probléma, de az 1,9 méter széles autóban a szűkebb utakon folyamatosan olyan érzésem volt, hogy valamelyik oldalról neki fogok menni valaminek. Vagy a parkoló autóknak, vagy a mellettem lévő busznak, vagy a szalagkorlátnak. Ezt a 4 együtt töltött nap alatt sem tudtam leküzdeni, így mondhatni egyedül az autópályán éreztem azt, hogy kellően széles az autónak az út.

Mennyibe került a Citroën C3 Aircross amit vezettem? 

Bruttó alapár: 4 590 000 Ft

Az általam vezetett modell extra felszereltségei:

  • Family & Safety csomag: Csúsztatható hátsó üléspad (2/3 - 1/3) és hátsó könyöktámasz síalagúttal + Active Safety Brake (aktív vészfékező rendszer) + ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer előredönthető támlájú első utasülés + napellenző rolók a hátsó oldalablakokhoz + csökkenő figyelmet érzékelő rendszer + aktív fényszóróvezérlés (távolsági/tompított): 170 000 Ft
  • Automata klíma csomag: automata klímaberendezés aktívszenes szűrővel + esőérzékelős ablaktörlő + elektrokróm belső visszapillantótükör + ködfényszórók (a főfényszórókba integrálva, statikus kanyarfény funkcióval): 150 000 Ft
  • 16"-os "MATRIX" könnyűfém keréktárcsák: 115 000 Ft
  • Fehér fényezés: 55 000 Ft
  • Hype Colorado belső hangulat: 235 000 Ft (Magyarországon csak a magasabb, Shine felszereltséghez rendelhető)
Összesen: 5 315 000 Ft
Kedvezmény: 300 000 Ft
Kedvezményes ár: 5 015 000 Ft


Sajnos ezzel a felszereltséggel, amivel hozzám került, nagyon gyengének éreztem a Citroen C3 Aircross kompakt SUV modellt (a navi például nagyon hiányzott), és kifejezetten sokallom érte még a kedvezményes árat is. Jobban megpakolva már jó kis autó lenne ez, úgy viszont az ára rohamléptekkel szalad felfelé. A kíváncsiság kedvéért konfiguráltam magamnak egyet panoráma üvegtetővel, ülésfűtéssel, 110 lóerős motorral, automata váltóval, kulcs nélküli nyitással, "technológia csomaggal", lejtmenet vezérlővel, és így már 7 383 000 Ft erejéig kellene a zsebünkbe nyúlni.

Ha valaki egy nem mindennapi külsejű, kényelmes, pakolható, kissé lusta, de jól vezethető, kellemes rugózású, okos megoldásokkal tuningolható finom kis franciára vágyik, azoknak mindenképp ajánlom, hogy üljenek bele, vigyék el egy körre, és barátkozzanak vele picit. Ha lángra lobban a szikra, nagy szerelem is lehet ebből... 😊


Nektek hogy teszik a Citroën C3 Aircross? Kipróbálnátok?

- Orsi

You Might Also Like

0 megjegyzés

Szólj hozzá te is a poszthoz!

A ti kedvenceitek

Kövess Facebookon

Írj nekem!

Név

E-mail *

Üzenet *