SUVagány TESZT | Citroen C3 Aircross SUV női szemmel
18:34A hétvégén a Citroën új kompakt SUV modelljét, a C3 Aircross-t teszteltem, ami egy igazán vagány kis városi terepjáró, ráadásul díjnyertes: az Autobest 2018 díját zsebelte be, ami alapján ez Európa legjobb autóvétele 2018-ban. Arra gondoltam, hogy ezt a posztot a száraz adatokkal kezdem, utána pedig kifejtem a tapasztalataimat, úgyhogy nézzük is, mit kell tudni az általam vezetett modellről:
Citroen C3 Aircross PureTech 82 Feel
Műszaki adatokMax. teljesítmény (kW/LE/ford.) : 60 / 82 / 5750
Hengerűrtartalom: 1199 cm3
Csomagtér térfogata: 410-520 liter
Átlagfogyasztás: 5,1 l / 100km
Fontosabb alapfelszereltségek
- ABS/REF/AFU/ESP/ASR
- Front-, oldal- és függönylégzsákok
- Isofix rögzítési pontok
- Véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés
- Coffee break alert (figyelmeztetés pihenő beiktatására)
- Alacsony keréknyomásra figyelmeztető rendszer
- Sebességszabályozó és korlátozó berendezés
- Manuális klímaberendezés
- Állítható magasságú vezetőülés
- Központi zár távirányítóval
- Elektromos ablakemelők elől
- Fedélzeti számítógép
- Sebességtábla-felismerő rendszer
- 3D hatású hátsó lámpák
- 16"-os "3D STEEL & STYLE" dísztárcsák
- Feketére fényezett tükörházak és tetősínek
- Bőrbevonatú kormánykerék
- LED-es nappali menetfény
- 6 hangszórós, kormányról vezérelhető rádió
- Bluetooth telefonkihangosító
- USB- és Jack csatlakozó
- 7"-os érintőképernyő
- Fűthető visszapillantótükrök
- Szürkére fényezett lökhárító-betétek
Oldalról kissé jellegtelen, az eleje erősebbre sikerült. |
Citroen C3 Aircross teszt női szemmel
Kezdjük a külsővel, hisz ez az ami megfog - nem csak akkor, ha férfiakról van szó. Akik szeretik a karakteresebb (és egyben megosztóbb) autókat, azoknak nagy valószínűséggel a C3 Aircross is tetszeni fog, mert semmiképp sem nevezhető hétköznapi darabnak. A markáns orr és a robusztus méret első ránézésre vagy elrabolja az ember szívét, vagy azonnal ellenérzéseket vált ki, az ismerőseim körében legalábbis ezt tapasztaltam. Oldalról és hátulról már kevésbé "egzotikus", itt nem sikerült nagyot durrantani, egyértelműen az orr viszi el a show-t. Én gyönyörűnek látom, öröm volt ránézni az autóra minden alkalommal.
Megjártuk vele "Pajkaszeget", a Mi kis falunk forgatási helyszínét. 😀 |
Rengeteg pakoló hely van benne, ami hasznos lehet, férfiként is akár, de nőként mindenképp. Akad hely a kacatoknak, a zsepinek, a rúzsnak, az üdítőnek, még az elviteles kávénak is, meg úgy nagyjából a fél életünknek, amit így nem kell a táskánkban hordani ezek után, elég lesz az autóban.
A bőr és műbőr elemek izgalmassá teszik a belső teret. |
A műszerfal kialakítása tetszett, jól átlátható és minden hasznos infó a szemünk előtt van. A hatalmas érintőképernyős vezérlő is jól nézett ki, és könnyen kezelhető, bár - erre már a Fiat esetében is rájöttem -, számomra egyszerűbb vezetés közben a hagyományos gombos/tekerős állítgatás, mert az érintőképernyő esetében kénytelen vagyok levenni a szemem az útról, ami egy forgalmasabb úton nem szerencsés.
A tempomat kar először nagyon nem állt kézre, ahogy a világítás kapcsoló kar sem. Egész másképp működött, mint ahogy azt eddig megszoktam, szóval itt is néhány perc kutatómunkára volt szükség, de ezeket meg lehet szokni hamar. Amire csak a második napon jöttem rá, az a sávelhagyást jelző kapcsoló gomb. Bevallom, igen csak dinamikusan vezetek, és ha a körülmények engedik, elég lazán veszem a kanyarokat, így voltak útszakaszok, ahol nagyjából 2 percenként pittyegett a rendszer, ami nagyon zavaró volt. A hangjelzést minden indításkor újra ki kellett kapcsolni.
Az alacsony felszereltség miatt kissé puritán a műszerfal, ennél sokkal több kütyü kaphat benne helyet. |
A váltója... hm-hm. Én ehhez a váltóhoz gyengécske vagyok. Kicsit nehéz, férfias, nem az a tipikus két ujjas változat, jól rá kell markolni, és erőből tologatni-húzogatni, ha valamit szeretnénk tőle. Ezt ellensúlyozza a kormány, ami pillekönnyű, már-már olyan érzés, mintha egy rongybabát tekergetnénk, és néha kissé lomha. Ennek köszönhetően előfordult, hogy egy keskeny úton a hajtűkanyart nem úgy vette, mint vártam, és az egyívű megforduláshoz is nagyobb helyre van szüksége.
A kormányon lévő gombokat sosem használtam, praktikusabb lenne, ha a tempomatot lehetne innen kezelni. |
Mennyibe került a Citroën C3 Aircross amit vezettem?
Bruttó alapár: 4 590 000 FtAz általam vezetett modell extra felszereltségei:
- Family & Safety csomag: Csúsztatható hátsó üléspad (2/3 - 1/3) és hátsó könyöktámasz síalagúttal + Active Safety Brake (aktív vészfékező rendszer) + ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer előredönthető támlájú első utasülés + napellenző rolók a hátsó oldalablakokhoz + csökkenő figyelmet érzékelő rendszer + aktív fényszóróvezérlés (távolsági/tompított): 170 000 Ft
- Automata klíma csomag: automata klímaberendezés aktívszenes szűrővel + esőérzékelős ablaktörlő + elektrokróm belső visszapillantótükör + ködfényszórók (a főfényszórókba integrálva, statikus kanyarfény funkcióval): 150 000 Ft
- 16"-os "MATRIX" könnyűfém keréktárcsák: 115 000 Ft
- Fehér fényezés: 55 000 Ft
- Hype Colorado belső hangulat: 235 000 Ft (Magyarországon csak a magasabb, Shine felszereltséghez rendelhető)
Kedvezmény: 300 000 Ft
Kedvezményes ár: 5 015 000 Ft
Sajnos ezzel a felszereltséggel, amivel hozzám került, nagyon gyengének éreztem a Citroen C3 Aircross kompakt SUV modellt (a navi például nagyon hiányzott), és kifejezetten sokallom érte még a kedvezményes árat is. Jobban megpakolva már jó kis autó lenne ez, úgy viszont az ára rohamléptekkel szalad felfelé. A kíváncsiság kedvéért konfiguráltam magamnak egyet panoráma üvegtetővel, ülésfűtéssel, 110 lóerős motorral, automata váltóval, kulcs nélküli nyitással, "technológia csomaggal", lejtmenet vezérlővel, és így már 7 383 000 Ft erejéig kellene a zsebünkbe nyúlni.
Ha valaki egy nem mindennapi külsejű, kényelmes, pakolható, kissé lusta, de jól vezethető, kellemes rugózású, okos megoldásokkal tuningolható finom kis franciára vágyik, azoknak mindenképp ajánlom, hogy üljenek bele, vigyék el egy körre, és barátkozzanak vele picit. Ha lángra lobban a szikra, nagy szerelem is lehet ebből... 😊
Nektek hogy teszik a Citroën C3 Aircross? Kipróbálnátok?
0 megjegyzés
Szólj hozzá te is a poszthoz!